Урок фізики в 8 (7) класіТема: Розв’язування задач з теми: «Робота і енергія»
Мета: Продовжити формувати практичні
вміння розв’язувати розрахункові та якісні задачі з теми «Робота та енергія»
Обладнання: таблички з класифікацією
задач.
Хід уроку
Організація
класу.
Слово
вчителя: Спробуйте згадати відчуття польоту, нехай ваше тіло зазвучить мелодією – і
успіх вам забезпечений! Ніколи не втрачайте надії. Закрийте очі і повторюйте
разом зі мною:
- Є те, що я вмію робити
краще за інших.
- Успіх – мій природний
стан.
- Я процвітаю
- Я – успішна людина
- Мені вдається все, за що
я беруся.
Сподіваюсь, що на сьогоднішньому
уроці вас чекає успіх.
Актуалізація
опорних знань
Фізичний диктант (презентація)
1. Позначення і одиниці
вимірювання роботи.
2. Формула для визначення
роботи.
3. Позначення і одиниці
вимірювання потужності.
4. Формула для визначення
потужності.
5. Позначення і одиниці
вимірювання енергії.
6. Формула для визначення
кінетичної енергії.
7. Формула для визначення
потенціальної енергії піднятого тіла.
8. Формула для визначення
потенціальної енергії пружно-деформованого тіла.
9. Позначення і одиниці
вимірювання коефіцієнта корисної дії.
10.
Формула для визначення коефіцієнта корисної дії.
11.
Формула зв’язку роботи і енергії.
12.
Продовжіть «золоте правило» механіки: У скільки разів
простий механізм дає виграш у силі, …
Мотивація навчальної діяльності.
Ми вже з вами розв’язували багато задач з фізики.
Давайте згадаємо: які задачі є в фізиці
Кількісні, якісні і експериментальні.
Я знаю як ви не любите розв’язувати задачі, бо
вважаєте їх складними і важкими. Насправді, це зовсім не так, головне,
зрозуміти систему і вірити, що все получиться.
Учись старанно і охоче
Чим більше знань – тим більше вмінь.
Запам’ятай нема «не можу», а є «не хочу», й просто
«лінь»
Отже, наше завдання сьогодні: навчитися
розв’язувати задачі.
Об’явлення теми і мети уроку.
Розв’язування
якісних задач
№ 23.1, 23.2
24.3 24.6 24. 21
25.1 25.3
23.1. Перший раз хлопчик піднявся
на свій поверх сходами, а другий ліфтом. Чи одинакові роботи при цьому було
виконано? Чи однаковою є потужність хлопчика і ліфта?
Відповідь Роботи одинакові, а
потужність ні, у ліфта більша
23.2. Першокласник і
одинадцятикласник наввипередки піднімаються сходами на другий поверх школи
і фінішують одночасно. Чи однакову
роботу виконали учні? Чи однакову потужність розвивали?
Відповідь: Одинадцятикласник
виконав більшу роботу і розвинув більшу потужність.
24.3. Хлопчик підняв портфель з
підлоги на полицю стелажа. При цьому була виконана робота 40 Дж. ЯК змінилася
потенціальна енергія портфеля? На скільки
Відповідь: збільшилась, на 40 Дж.
24.6. Автомобіль розганяється на
горизонтальній ділянці дороги. Чи виконується при цьому механічна робота? Як
змінюється енергія автомобіля?
Виконується. Енергія збільшується.
24.21. З льодяної гірки з’їжджає
хлопчик. Санчата виїжджають на тротуар, який посипано піском, і зупиняються.
Які перетворення енергії при цьому відбуваються?
Відповідь: Потенціальна в
кінетичну, а потім за рахунок кінетичної
енергії санчата виконують роботу при русі по асфальту.
25.1. за допомогою важеля
отримали виграш у силі в 4 рази. У чому програли?
Відповідь: У відстані у 4 рази.
25.3.
Як відомо рухомий блок дає виграш
у силі у 2 рази. А чи буде він давати виграш у роботі?
Відповідь: Ні.
Класифікація
задач (Таблиці)
Самостійне розв’язування простих задач.
№ 22.6; № 23.4; 24.10 перевірка і аналіз задач за
типом
(розв’язки на слайді)
22.6

F=5000 Н А=5000 Н٠150 м=450000 Дж=450 кД

A-?



Дано:
t=4год 14400 с
A=1440МДж=1440106

Відповідь 100 кВт.

Дано: W=mgh, звідси 

h=1,5 м

m-?
Відповідь: 6 кг .
Розв’язання задачі біля дошки: № 24.23; 24.27
24.23
Дано:




l=200м

F-?
[F]=

Відповідь: 1,5 кН.

Дано: 1
стан: Wп1 ; Wп1=mgh;
h=40м 2 стан: Wп2+Wк2 ; Wп=Wк=mgh1
Wп= Wк за законом
збереження енергії:

звідси h1=

Відповідь:20м
Рефлексія
Що взнали?
Чому навчилися?
Що відчували?
Чи досягли успіху?
Задача; Коник стрибунець стрибає вертикально вгору
відриваючись від землі з швидкістю 5 м/с. якої максимальної висоти досягне
коник стрибунець?
(Відповідь:2,5м)
Підсумки уроку. Оцінювання.
Домашне завдання: повторити §26-32.
розв’язати завдання1-12 на сторінці 164.
Складні
Ø На закон збереження
енергії
Ø На зв’язок роботи і енергії
Ø На розрахунок величин з
урахуванням коефіцієнта корисної дії

Немає коментарів:
Дописати коментар